ישנן סיבות שונות בגללן יכולה הנורה להידלק וכולן קשורות מטבע הדברים בצורה כזו או אחרת למנוע. למרות שרמת החומרה משתנה מסיבה לסיבה, כל התקלות מצריכות טיפול מקצועי במוסך על מנת להבטיח כי אתם נוהגים במצב הבטיחותי ביותר.

דוגמאות לנסיבות בהן נדלקת נורת המנוע
קיימות סיבות רבות שיכולות להביא להידלקות הנורה ומכאן החשיבות שבהכנסת הרכב למוסך מקצועי ובעל ניסיון רב.
תקלה בממיר הקטליטי
ממיר זה הוא חלק ממערכת הפליטה של הרכב והוא אחראי על הסינון של הגזים הרעילים שנפלטים מהאגזוז. תקלה הממיר הקטליטי לרוב נגרמת כתוצאה מתקלה אחרת ברכב שגרמה לה.
תקלה במחזיר הגזים
גם מחזיק הגזים הוא חלק ממערכת הפליטה של הרכב ותפקידו למנוע פליטת גזים רעילים והעברה שלהם אל המנוע המשפרת את פעולת המנוע. תקלה במחזיר הגזים יכול לגרום לפליטה של גזים רעילים וכתוצאה מכך גם ירידה באיכות פעולת המנוע.
מכסה מיכל דלק משוחרר
מכסה דלק משוחרר יכול לגרום להתאדות מהירה של הדלק ולפיכך לפגום ביעילות צריכת הדלק של הרכב. אם סיבוב והידוק מכסה המיכל אינו פותר את הבעיה, כנראה מדובר בדליפה במכסה עצמו ולכן עליכם להחליף אותו.

תקלה בסליל ההצתה
סליל ההצתה הנקרא גם "קויל" מהווה חלק משמעותי מהמצת והוא אחראי להעלות את המתח בכדי להפיק ניצוץ חשמלי . במקרה ויש תקלה בסליל ההצתה הו איכל לפגוע גם במצת, ליצור בעיות ביעילות צריכת הדלק ואף לפגוע בממיר הקטליטי. יכול להיות שהתקלה תיגרם כתוצאה מהתבלות טבעית של סליל ההצתה כתוצאה מהטמפרטורות הגבוהות תחת מכסה המנוע ולכן צריך להחליפו כל תקופת התבלות.
תקלה בחיישן החמצן
חיישן החמצן נמצא באגזוז והוא אחראי על מדידת אחוז החמצן בגזי הפליטה של הרכב. מדידה זו מספקת למחשב הרכב מידע לגבי איכות בערת הדלק. תקלה זו יכולה להיגרם בעקבות שימוש בדלק בעל אחוז אתנול גבוהה מידי או דליפה פנימית ולגרום לירידה משמעותית ביעילות צריכת הדלק.
תקלה במצת עצמו ובחיווט
תפקידם של המצתים ("פלאגים") הוא להצית את הניצוץ בתערובת האוויר והדלק במנוע. תקלה זו יכולה לגרום לצריכת דלק מיותרת ולפגוע כאמור בממיר הקטליטי. תוכלו להחליף את המצתים בעצמכם, אך אם אין לכם את הידע המקצועי הדרוש לכך, עדיף ללכת על בטוח ולפנות למוסך הקרוב.
תקלה במצבר
חייו של המצבר נמשכים בממוצע 3 שנים, אך טמפרטורות גבוהות עלולות לגרום לו להתרוקן מהר יותר. מעבר לתהליך התבלות טבעית של המצב, תקלה במערכת הטעינה של המצבר יכולה גם היא לרוקן אותו גם אם מדובר במצבר חדש.
תקלה בחיישן מסת האוויר
תפקידו של חיישן מסת האוויר הוא למדוד כמה אוויר יש במנוע ולהעביר מידע זה למחשב הרכב במטרה לגלות כמה דלק יש להזריק למנוע. תקלה בחיישן זה תגרום לחישוב לא נכון של כמות האוויר במנוע לפיכך גם חישוב לא נכון של כמות הדלק המוזרקת לנוע ולפיכך תפגע משמעותית ביעילות צריכת הדלק של הרכב.
בכדי לוודא טיפול הולם לבעיות מנוע כאלו ואחרות וודאו כי אתם פונים למוסך מוסמך בעל הידע המקצועי והניסיון לטפל בבעיות מעין אלו. אנו, בשירותי רכב מוסך שי בראשון לציון בעלי תעודת "יצאת צדיק" שהוענק לנו ממנחה התוכנית חיים הכט, מאמינים בשירות איכותי ואמין ללא פשרות עבור קהל לקוחותינו על מנת להבטיח את הטיפול הטוב ביותר ובטיחות גבוהה. עם הסמכות רבות בתחום הרכב, אנו ממשיכים כל העת להשתלם ולהתעדכן בכל החידושים הטכנולוגיים בענף הרכב אצל טובי המורים והמדריכים בארץ.