טיפים לקראת טסט לרכב

מרבית בעלי הרכב בישראל נדרשים לגשת למכון רישוי להעביר את הרכב 'טסט' – בדיקת רישוי שנתי – בחודש בו נרשם הרכב לראשונה. זאת פרט לבעלי רכב חדש (משנת 2016 והלאה) אשר נדרשים לעשות טסט ראשון רק לאחר 3 שנים, ובעלי רכב חדש שנרכש מליסינג אשר מחויב לעבור טסט לאחר שנתיים. בעלי רכב שמלאו לו 15 שנים או יותר חייבים לעבור בדיקה לתקינות מערכת הבלמים ממוסך מורשה לפני הטקסט, ורכבים מיושנים (מעל 19 שנה) מחויבים לעבור טסט פעמיים בשנה.

טסט לרכב

נכון לשנת 2018 עלות טסט שנתי לרכב פרטי, מונית או רכב מסחרי שמשקלו עד 8 טון עומדת על 63 ש"ח. לזאת יש להוסיף את עלות בדיקת זיהום אוויר (31 ש"ח) ורישום מספר הקילומטרים שעבר הרכב (2 ש"ח). סה"כ 96 ₪. במידה והרכב לא עבר את בדיקת הרישוי בפעם הראשונה, יידרש בעל הרכב לשלם בעבור טסט חוזר 20 ₪ נוספים.

יש שיגידו שהסכום של 116 ש"ח אינו גבוה במיוחד, ויש שלא יזלזלו גם בסכום כזה. כך או כך, יש לזכור שמעבר לעלות זו, במידה והרכב לא יעבור בטסט הראשון, תצטרכו לבזבז זמן יקר ולעיתים לא מעט כסף על תיקון הליקויים שנמצאו ברכב והגעה שוב למכון הרישוי. הדבר יכול להתבטא בעלויות טיפולי מוסך, דלק ושעות עבודה.

כדי להבטיח שתעברו את הטסט בקלות בפעם הראשונה, אנו בשי שירותי רכב, מוסך בראשון לציון, ריכזנו עבורכם מספר טיפים:

  • ראשית, חשוב להקפיד על תחזוקת הרכב לאורך כל השנה, להקפיד על ביצוע טיפולים תקופתיים בזמן, ולטפל בתקלות בהקדם האפשרי. תחזוקה ראויה תוכל בסופו של דבר לחסוך לכם כסף, וכמובן תבטיח את בטיחות הנוסעים ברכב.
  • לקראת הטסט, בדקו את תקינות אורות הרכב השונים – אורות הבלמים, האיתות, הרוורס, לוחית מספר הרכב והפנסים.
  • בדקו את תקינות הצמיגים והמגבים.
  • וודאו שיש ברכב אפוד זוהר.
  • הכניסו את הרכב לבדיקה מקדימה במוסך –  את הבדיקות שפירטנו מעלה תוכלו לעשות לבד, או לבקש שייעשו במוסך, אך ייתכנו ליקויים ברכב אותם יהיה ניתן לגלות רק במוסך, דוגמת תקלות במערכת ההיגוי או מערכת הבלמים, שכן בכדי לבדוק אותן יש צורך לפרק רכיבים ולעשות שימוש במכשור דיאגנוסטיקה ממוחשבת. בדיקה מקדימה תאבחן מבעוד מועד ליקויים, אם ישנם כאלה, וכך תמנע אפשרות של כישלון בטסט הראשון ורק לאחר מכן ביצוע תיקונים וכמובן טסט חוזר.
  • טרם ההגעה לבדיקת הטסט, אל תשכחו לשלם את אגרת רישוי הרכב, ווודאו שביטוח החובה של הרכב בתוקף.

מוסך שי שירותי רכב מציע הכנה לטסט בראשון לציון. שירות זה כולל בדיקה של כלל הרכיבים והמנגנונים ברכב אשר נבדקים במהלך טסט לרכב, ובכלל זאת מערכות הבלמים, ההיגוי והחשמל ברכב. הבדיקות מבוצעות על ידי צוות מקצועי ומיומן, באמצעות מכשור מתקדם. במידה וצוות המוסך מגלה ליקויים, יוכל לתקן אותם במהירות, ובמחירים הוגנים.

שי שירותי רכב מחזיק בתעודת מוסך יצאת צדיק, כך שתוכלו להיות רגועים בידיעה שאתם 'בידיים טובות', הן מבחינת רמת המקצועיות, האמינות וכן מחירים הוגנים עבור טיפולי הרכב והשירותים השונים במוסך.


לתיאום הכנה לטסט בראשון לציון, חייגו 
03-9646939, או לחצו – מוסך ראשון לציון

סגירת תפריט
דילוג לתוכן