תחזוקת רכב לבדכם (לזמן ההסגר)

כל מכונה שמתחזקים בצורה נכונה ואחראית תאריך ימים, וכך גם רכבכם. על ידי ביצוע פעולות פשוטות באופן תדיר, לא תצטרכו להגיע למוסך לעתים קרובות, תצליחו לחסוך הרבה מאוד כסף וזמן, ואפילו תימנעו מתקלות לא רצויות ומסיכונים מיותרים.

המידע שתקראו כאן שווה לכם הרבה כסף

כל מוסך בראשון לציון שתסיעו אליו את רכבכם ידע אילו שמנים ותוספים מתאימים לפי הוראות היצרן, אך מה שאתם לא יודעים עלול לעלות לכם יותר, מכיוון ששימוש בחומרים שאינם איכותיים, כאלו שאינם מתאימים לרכבכם או חומרים ישנים עלול לפגוע ברכיבי הרכב, לפגוע באיכות הנסיעה ואף להעמיד אתכם ואת יתר הנוסעים בסיכון. מסיבה זו חשוב במיוחד להכיר את סוגי התוספים וסוג השמן שמתאימים לרכבכם ולהימנע מאנשי מקצוע שינסו למכור לכם בזול חומרים שיעלו לכם בעתיד ביוקר.

כמו כן, היכרות עם רכיבי הרכב – המנוע, המצבר והרצועות, יאפשרו לכם לבחון את תקינותם ולאתר תקלות קטנות בזמן ואף לפני היווצרותן. לדוגמה, אם תבחנו את רצועות המנוע תוכלו לדעת מתי הן רפויות או שחוקות ונדרש להגיע למוסך ראשון לציון כדי למתוח אותן, ואם תזהו שלוליות של אבקה לבנה סביב המצבר, תדעו שייתכן שיש בעיה בהספק החשמלי, שגורמת לזליגת חומצות, מה שמצריך בדיקה ואולי החלפה של המצבר.

אז אילו פעולות תוכלו לנקוט כדי לחסוך את הגעתכם למוסך בראשון לציון?

  1. לפני כל נסיעה הציצו מתחת לרכבכם. בחנו האם יש שלוליות שמן או מים, שעשויות להעיד על נזילה ותקלות שונות.
  2. מידי שבוע הקפידו לבדוק את לחץ האוויר בגלגלים. הבדיקה מתבצעת באופן עצמי בכל תחנת דלק, ובמהלכה ניתן למלא את לחץ האוויר הרצוי. מתלבטים מה לחץ האוויר שנדרש בצמיגי הרכב שלכם? בכל עמדה למילוי אוויר מצויה טבלה שמגדירה את הלחצים עבור הדגמים השונים.
  3. הקפדה על בדיקה יומיומית של שמן ומים תבטיח נסיעה חלקה ותמנע תקלות, נזקים וסיכונים מיותרים. השמן נועד לשמן את הבלמים, ואילו המים נועדו לצנן את המנוע, ולכן שניהם חיוניים וחשובים מאוד. אף על פי שרבים מניחים, שכמות שמן גבוהה אינה מזיקה, אין זה נכון – חשוב להקפיד על כמות תקינה. במידה ואינכם יודעים לבצע את הבדיקה, תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע במוסך יצאת צדיק או עם מתדלק בתחנת הדלק בעת תדלוק הרכב. מספיק לראות זאת פעם אחת – קלי קלות!
  4. לפחות אחת לשבוע בדקו את מפלס המים המזוקקים במצבר, מה שיסייע לכם להאריך את ימיו, במיוחד אם ברכבכם מותקן מצבר "רטוב", שניתן לפתיחה. כאמור לעיל,  בדיקת המצבר תסייע לכם לזהות גם הצטברות של חומצות, שעשויה לחסוך מכם רכישה של מצבר חדש.

וברגע שתצטרכו טיפול אמין, מקצועי ובטוח ברכב, רק צרו איתנו קשר! (אפילו לא חייבים להגיע למוסך) מוסך שי שירותי רכב.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן