אחזקת רכב בישראל זה לא עניין פשוט. במוקדם או מאוחר כולנו נגיע למוסך בגלל תקלה קשה כזאת או אחרת. יש דרכים רבות לנסות להימנע מתיקונים יקרים במנוע הרכב. אחד מהם הוא טיפול 10000, טיפול תקופתי שמטרתו מניעת פגישה מלחיצה עם המוסכניק שלאחריה פגישה מלחיצה עוד יותר עם הנציג בבנק.

מהו טיפול עשרת אלפים
טיפול עשרת אלפים או טיפול תקופתי הוא טיפול מונע ברכב שמתבצע לרוב אחת לשנה (בדרך כלל לפני הטסט השנתי) או לאחר 15,000 קילומטרים של נסיעה. כן, 15,000 ק"מ זאת לא טעות. בעבר, הרכבים היו פחות בטיחותיים ונעשו עליהם בדיקות אחת ל-10,000 ק"מ ומשם לקוח השם שמשומש היום רק כמטבע לשון. בתקופתנו הבדיקה נעשית אחת ל-15,000 קילומטרים של נסיעה או לפי הוראות היצרן/היבואן שנותן מרווח טיפולים שונה לכל דגם רכב שלו.
מטרת הטיפול היא בדיקת הרכב וחלקיו המרכזיים מפני שחיקה, רופפות, תקלה או פגיעה שעשויה לפגוע ברכב או בנוסעיו. טיפול 10000 הוא טיפול חשוב מאוד שעשוי למנוע תקלות חוזרות ברכב- תקלות רחבות שעולות כסף רב ותיקונם בזמן עשוי אפילו להציל חיי אדם.
מה עושים בטיפול 10000
מטרת טיפול 10000 היא לבדוק את הרכב בבדיקות לא חודרניות מא' ועד ת' מה שאומר שעוברים על רוב חלקי הרכב במהלך הבדיקה. הבדיקות החשובות ביותר הם במערכת הבלמים, מערכת ההיגוי, צמיגי הרכב ומערכות הבטיחות השונות. בנוסף מחליפים שמן ונוזל קירור לפי הצורך ולפי הוראות היצרן. בודקים את מערכות התאורה והחשמל ברכב ואת מערכות האיתות והמגבים. בנוסף לכל זה מרימים את הרכב על רמפה ומוודאים שאין פגיעות או אזורים בלוים בתחתית הרכב- בהיגוי, בצמיגים, בשלדה, במערכות התדלוק ובצינורות השונים.
איפה עושים טיפול תקופתי
טיפול תקופתי ניתן לעשות בכל מוסך, אך חשוב לוודא שמדובר במוסך מוסמך ומנוסה שאתם סומכים עליו. גם מומלץ שבמקום יהיה חשמלאי רכב מוסמך שיבדוק את החלקים החשמליים שבבדיקה.
בשורה התחתונה- טיפול עשרת אלפים הוא טיפול חשוב מאוד שיכול לחסוך לנו אלפי שקלים ואפילו עשרות אלפי שקלים חדשים בטיפול ברכב, עם בדיקות מוקדמות וגילוי מוקדם של תקלות שעשויות להפוך לקשות או תקלות ופגיעות חוזרות שעשויות לפגוע בתפקוד הרכב.
בין אם זה רכב איסוזו לשטח במושב או יונדאי בראשון לציון, כולנו חייבים לעשות טיפול 10000 בזמן.